U brněnských Synkop 61 zaujme především výborný vícehlasý beatový vokál, který patří k tomu nejlepšímu, co dnes můžeme u nás slyšet
Melodie č. 5, r. 1967 – Dr. Jiří Chlíbec
Zážitkem je zpěv Michala Poláka ze Synkop 61, který by od minuty mohl nastoupit u Beach Boys. Ve vícehlasém zpěvu patří jistě primát Synkopám 61.
Mladý svět č. 1, r. 1968 – Jiří Černý
Převážně vlastní kompozice, které svojí kvalitou sahají vysoko nad průměr čs. písňové tvorby. Večer vrcholí a plné hlediště vře. Tak dobré atmosféře v sále jsme už asi odvykli. Vrchol vícehlasého zpěvu u nás, který asi dlouho nebude překonán. A mám malý skromný názor, že ti Beach Boys nám jsou za své červnové vystoupení v Praze něco dlužni. Nemyslíte?
Aktuality Melodie 22. 12. 1969 – Karel Knechtl
Kdyby se totiž nyní pořádal beatový festival, Synkopy 61 by na něm určitě sklidily bouřlivý úspěch, neboť jejich hudba je příjemným osvěžením vedle prohlubující se uniformity blues–rockového zaměření většiny našich skupin.
Aktuality Melodie č. 15, r. 1970 – Jaromír Tůma
To, co se naopak řádu Zahrady vymykalo, byl krátký a vpravdě triumfální odpolední comeback brněnské bigbítové legendy Synkopy 61. Publikum přijalo její písně bouřlivými ovacemi a rockeři, očividně vyvedení z míry, museli dokonce opakovat svůj letitý hit Válka je vůl.
Mf dnes, 8. 7. 1996 – Richard Guryča
Která domácí bigbítová skupina udržela tradici vystupování pětačtyřicet let po svém vzniku, aniž musela dělat umělecké kompromisy?
New express, září 2006 – Petr Gratias
Ak otvoríte akúkolvek konzervu, dostanete z nej obsah, ktorý bude adekvátny jeho kvalite, ale vždy to bude obsah z obdobia, kedy sa do konzervy dostal pri jej výrobe. Kapela Synkopy 61, pravdepodobne nevedomky, v roku 1969 takúto konzervu vyrobila a navyše sa do nej sama ako jej obsah zakonzervovala. Včera večer sa v Múzeu obchodu tá konzerva otvorila a Synkopy 61 z nej vyliezli ako džin z fĺaše. Síce o 41 rokov starší, ale s feelingom a hráčskou technikou rovnakou, ako keď do konzervy vliezli. Tak sa k divákom dostala nefalšovaná história československého bigbítu, prítomní tínedžeri pozerali s vypleštenými očami a my starší sme ich privierali, aby sme sa v duchu preniesli do zlatej prednormalizačnej éry vlastných životov. Podaktorí sme si otvárali aj svoje súkromé konzervy a společné zmiešanie ich obsahov vytvorilo priam lukulské hody. Aby sme sa toho neprejedli, táto hostina trvala asi 55 minút aj s posledným zákuskom (prídavkom), ktorým bola vynikajúco predvedená Barbara Ann od Beach Boys.
Recenze na koncert Synkop 61 v rockovém klubu v Bratislavě, Podunajských Biskupicích 12. 2. 2010
Je neuvěřitelné, jak jim to pořád zpívá. A úžasné, že při tradiční muzikantské životosprávě se všichni tak drží.
Nakladatel MUDr. Pavel Kopřiva v reakci na jubilejní koncerty v Brně mf dnes 31.10.2011
Hudební maratón v klubu Šelepova se setkal s velkou odezvou příznivců jejich hudby. Skupina si uchovala svou tvář hudební srozumitelnosti a přivolala alespoň na chvíli nostalgický nádech všeobjímajících 60.let a dávné vibrace z mládí u jejich vrstevníků.
Publicista Petr Gratias v recenzi na jubilejní koncerty v Brně Deník 31.10.2011
Synkopy 61 pro mě byly největším tahákem. Byl jsem zvědav na moravské Beach Boys. Jen mě hned zarazilo, jací dědečkové to již jsou. Při písních z jejich rané tvorby jsem cítil jak chytají dech. Jenže pak se chytli a rozjeli to neskutečným způsobem. Rozpaky byly ty tam.Skladby jako Válka je vůl, Xantipa či Formule 1 zněly excelentně. A závěr? To už byli jako opravdoví Beach Boys. Písničkami v jejich podání skutečně vyvrcholil festival.
Miloslav Zachar v recenzi z 2.beatového festivalu v Teplicích 24. 11. 2012. Deník.cz 28 . 11. 2012
No a Synkopy 61: i když fyzicky se skupina léty stává těžkotonážní záležitostí, všichni jen zírali a hejbalo to ušima. Šestihlasy jak zamlada, totální perfekcionismus, ženský hlásek“ Carla Wilsona u moravských Beach Boys supluje basák Vilém Majtner. „Suita pro J.S.Bacha“ byla pro mě absolutním vrcholem celého festivalu.
Yarda Pichlík : „Jak jsem to viděl koncem roku“
Polovina festivalu byla za námi, fanoušků slušně přibylo, takže nezbývalo než se těšit na druhou půlku, kterou odstartovali nestárnoucí matadoři tuzemské hudební scény SYNKOPY 61. Pokud padla v úvodu řeč o zkušenostech, zde jsme měli možnost vidět živoucí legendu, která odstartovala svou kariéru před více než padesáti lety. Přestože „moravští The Beach Boys“ , jak jim bývá po právu přezdíváno – dokonce si střihli od nich i hity jako „Sloop John.B.“ nebo „Barbara Ann“-, jsou o něco dříve narození, neznamenalo to ovšem, že by jejich vystoupení nemělo ten správný šmrnc. Dobře známé songy, některé dokonce starší než drtivá většina návštěvníků, jako třeba kultovní „Válka je vůl“ , fungovaly i po letech bezvadně. Došlo ale i na další klasické perly jako „Marťan“, „Suita pro J.S.Bacha“,“Bůh lenosti“ a spoustu dalších. Bylo vskutku zajímavé sledovat, jak se bok po boku dobře baví starší i mladší ročníky, metalisti i rockeři či neuniformovaní posluchači. Písně prorostlé folkem, funkem i rockem nebyly ovšem přitažlivé jen hudebně. Doslova husí kůži vyvolávaly typické šestihlasé vokály, které kapela stále výborně zvládá.
Jiří Olszar v recenzi na Slezskoostravský rockfest 24. 8. 2013
Dlužno podotknout, že brněnské kapele to znělo minimálně stejně dobře jako současné sestavě Beach Boys.
idnes.cz, 18.12.2017 – Václav Hnátek, v recenzi na Čs.beat festival v Praze
Píseň Válka je vůl našla zasloužený ohlas. Na závěr Synkopy 61 zařadily největší hity Beach Boys, kterými Lucernu ohromily jako v dobách své největší slávy. A závěrečný triumf Barbara Ann bude ještě dlouho znít v uších posluchačů v Lucerně.
musicweb.cz, 18.12.2017 – Jaroslav Rys, v reakci na Čs.beat festival v Praze